HUT 1.0 // Aktualizace 2.0 // Finále projektu



V průběhu realizace přístřešku jsem přibližně 5x přehodnotil jak původně zamýšlený tvar, tak druh spojů. Mým hlavním cílem bylo využít jedinečné vlastnosti balzy, tedy velmi velké flexibility, a to se mi také myslím povedlo. 

Díky tomu je také tento "pavilon" možno zcela bez potíží rozložit a následně na jiném místě také složit  (po vzoru českého pavilonu z EXPO roku 1958 :)
           Čehož využiji při následném transportu na fakultu
                                                                                 
                                                                                                                          ** detail spojů. 



Z původně čtyřstranné jurty je teď dokonce jurta osmistranná. Přičemž jeden "kvadrant" zůstane i nadále, dle původního plánu, zastřešeným venkovním prostorem.
Střecha bude vyřešena tímto způsobem  (viz. skica z telefonu)







AKTUALIZACE --- preFINÁLNÍ VERZE

Můj projekt HUT si prošel nespočetným množstvím předělávek a přehodnocení.
Toto je konečně jeho finální podoba.  

Za celou dobu stavění stále nenaskladnili požadovaný profil balzy.. tudíž jsem si musel poradit sám. Opravdu jsem se tohoto pravidla chtěl držet, tak jsem musel zdlouhavě nařezávat větší hranol balzy na půl. Proto se celý proces náramně prodloužil :)




Aby jurta vydržela transport na fakultu, musel jsem v hlavních spojích použít pár kapek herkula.
U střešních "trámů" již kapek bylo třeba o trochu víc.
Pro spoje jsem nakonec využil "technologii" (hodně v uvozovkách)
dvou svázaných hranolů, mezi které jsem pak vložil zašpičatělý konec jiného hranolu.

Tento princip jsem v původním plánu chtěl využít u všech spojů, to by pak stavbu shodil každý větší otřes. 



Finále 

Věřím, že se tímto projekt HUT blíží do cílové rovinky. Byl to běh na delší trať a opravdu dost mi toho dal.  Celkově jsem se při procesu stavění a plánování hodně naučil a natrápil. A tak mohu říct, že jsem na výsledek v rámci možností hrdý. 


Hodnocení finální realizace modelu nechám na každém z vás :) Zkuste však vzít v potaz, že jsem musel model doslova vytesal a tak neplánovaně dostal i svůj organický nádech.






Při finálním zhodnocení bych uvedl, že bych teď ve "venkovní" části rozhodně jeden ze sloupů prodloužil. Mnou původně zamyšlená
symetričnost se totiž u modelu moc neosvědčila. 





Jsem rád za tuto příležitost, kdy jsem si mohl vyzkoušet proces navrhování jednodušší stavby, kdy jsem začal od skici a postupně přes náčrty jsem se dostal až modelování. Při procesu jsem musel řešit nespočet menším problému (hlavně se spoji), což mi také dost dalo. 

Cesta je cíl, těmito slovy bych asi shrnul celý tento mini projekt


















 

Komentáře

Okomentovat

díky za komentář, moc si toho vážím !

**toto je automatická zoráva**