jedeme dál.. UPDATE

 umístění schodů, kompozice bytů, celkové tvarosloví baráku.
toto byly hlavní otázky, kterými jsem se poslední dobou zabýval.

zkoušel jsem stále znovu skicovat řešení těchto výše uvedených problémů a snad jsem na něco přišel.





Kvůli problematickému umístění schodů ve "dvoraně" mě napadlo řešení dvou ramen točitých schodišť z boku. Ta by vedla rovnou do bytů. Obyvatel by tak měl možnost vejít do svého bytu bez toho, že by musel procházet společnými prostory.

 Původně jsem chtěl mít kolem baráku dlouhé pavlače s posuvnými perferovanými plechovými panely. Panely zůstaly, zvětšil jsem půdorys přízemí a "sokl" se tím stal pochozím, tak byla funkce pavlače nahrazena. 






V půdorysu prvního patra s byty jsem také učinil jisté změny, první z nich bylo zakulacení rohů, to případně usnadní i umístění schodů. Tomuto prvku jsem přizpůsobil i tvar oken, která mají podobně zakulacené hrany. Rád bych, kdyby obě patra byla materiálově odlišena. Aby vytvářela kontrast. Představuji si to třeba takto, tmavé cihly dole a sklo s bílým plechem nahoře.





K půdorysům jednotlivých pater:

ve spodním patře se neudálo zas tolik. Prohodil jsem ateliér s dílnou. Takto bude hlučná a znečištěná dílna tak trochu izolovaná. Bude možno ji otevřít směrem do " průchodu ", díky tomu bude možné do dílny a z dílny nosit i objemnější věci.
Ateliér je takto v klidné části baráku za kuchyňkou. Neboli na místě, kudy obyvatel vlastně ani nemusí procházet. Tak vznikne také pro všechny otevřená ale zároveň trochu odloučená, tichá místnost. Zbytek beze změny. V druhém patře jsem testoval varianty bytů se vchodem z "pavlače" a z átria.

 Mám připravené obě možnosti, teď už jen zbývá doladit schodiště na kterém to celé závisí.






   
Na níže přiložených nepovedených skicách jsem zkoušel různé průhledy s jednotlivými variantami schodiště. V atriu by mohlo fungovat /polo/točité schodiště. Jedno nebo dvouramenné by se tam vešlo jen obtížně.
I tak jsem ale v této chvíli spíše zastáncem toho venkovního. Které by mohlo být celé stříškou kryté před deštěm.


 

Komentáře

  1. nakresli půdorys včetně dveří a oken a základního zařízení, hoď to do MIRO a mrkneme na to...
    š

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

díky za komentář, moc si toho vážím !

**toto je automatická zoráva**